چند نکته طلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر

یکی از وسایلی که در آشپزخانه است و نقش بسیار زیادی روی زندگی و روزمرگی های ما دارد، یخچال است. به همین دلیل نگهداری از یخچال فریزر اهمیت بسیار زیادی دارد. چند نکته طلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر را در این مقاله با شما در میان می گذاریم تا بتوانید به وسیله آن ها عمر یخچال فریزر خود را افزایش دهید و بهتر از این دستگاه استفاده نمایید.

اهمیت یخچال از این جهت است که برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل از یخچال به عنوان یکی از کاربردی ترین وسایل ضروری در خانه یاد می شود. در صورتی که در مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر کوتاهی کنیم، باید هزینه های زیادی برای تعمیر و تعویض قطعه بپردازیم. برای جلوگیری از این مورد پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برای نگهداری از یخچال فریزر چه اقداماتی لازم است ؟

چند نکته طلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر

تمیزکردن کویل های کندانشور

کویل های کندانسور مسئولیت حذف گرما از دستگاه یخچال فریزر را دارند. بهتر است در سال دو بار کویل های کندانسور را تمیز کنید . زمانی که گرد و غبار به کویل های کندانسور چسبیده هستند حذف گرما برای یخچال فریزر کار سخت خواهد بود و باعث مصرف انرژی بیش تر دستگاه می شود .چنان چه کویل های کندانسور یخچال فریزر به طور مرتب تمیز نشود، مشکلات و تعمیرات یخچال فریزر را به همراه خواهد داشت .

تعویض و تمیز کردن واشر

مهر و موم لاستیکی بیرون درب یخچال که وظیفه اصلی آن از بین بردن هوای گرم می باشد .واشر را به طور مرتب با استفاده از یک پاک کننده تمیز کنید .با گذشت زمان امکان دارد واشر ضعیف و پاره و شل شوند . زمانی که این اتفاق می افتد هوای گرم وارد یخچال فریزر شده و باعث می شود گرما داخل یخچال فریزر از بین نرود و به دنبال آن افزایش انرژی را به همراه خواهد داشت .واشرها قیمت چندانی ندارند و می توان به راحتی آن ها را تعویض کنیم .

در صورت ایجاد هر گونه مشکل و خرابی در یخچال فریزر خود می توانید با یک تعمیرکار تماس بگیرید و در مورد مشکل به وجود آمده صحبت داشته باشید تا در صورت نیاز نیرو جهت برطرف کردن مشکل ایجاد شده به محل مورد نظر اعزام گردد

چند نکته طلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر

از بین بردن یخ یخچال فریزر 

یکی از مهم ترین اصول مراقبت از یخچال فریزر از بین بردن یخ یخچال فریزر می باشد .برای از بین بردن یخ داخل یخچال ابتدا مواد غذایی را از داخل یخچال فریزر خارج کنید، سپس دستگاه را از برق جدا کرده و اجازه دهید با گذشت زمان یخ یخچال به مرور ذوب شود .زمانیکه یخ به طور کامل ذوب شد،دستگاه را به برق بزنین و منتظر بمانید دمای داخل یخچال به دمای اصلی برسد و در نهایت مواد غذایی را در یخچال قرار دهید،اگر دستگاه یخچال فریزر یخ زدایی خودکار دارد، دیگر نیازی به انجام این کارها نیست .

یخچال را به صورت هفتگی تمیز کنید

از پارچه ای خیس برای پاک کردن و حذف چربی های قفسه و دیواره ها استفاده کنید .با استفاده از پاک کننده ها می توانید لکه های درب و دستگیره را از بین ببرید. از ظروف نگهداری غذا برای حذف بو و نگهداری طولانی مدت از مواد غذایی استفاده کنید . از دیگر اصول نگهداری و مراقبت از یخچال فریزر می توان به گندزایی کردن یخچال فریزر اشاره کرد . هر چند وقت یکبار با استفاده از یک ضد عفونی کننده مخصوص بوها را از بین ببرید .هر شش ماه فیلتر تصفیه آب را تعویض کنید .

چند نکته طلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر

نکات مهم در مراقبت از یخچال فریزر

از قراردادن وسایل سنگین بر روی یخچال جدا خودداری کنید .
یخ زدایی یخچال فریزر را حداکثر هر ۶ ماه یکبار انجام دهید .
دور بودن یخچال فریزر از لوازم گرمازایی چون اجاق گاز، شوفاژ، بخاری و ..
برای ایجاد جریان هوا در پشت یخچال فریزر ۲۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد.
از تراز بودن یخچال به منظور جلوگیری از صدا و فشار بر موتور یخچال، مطمئن شوید.
از قراردادن یخچال فریزر کنار پنجره خودداری کنید تا در اثر نور خورشید آسیب نبیند .

 

جمع بندی

در این مقاله از مجله خبری ظرف پلاس ، چند نکته ظلایی برای مراقبت و نگهداری از یخچال فریزر یاد گرفتیم.

درباره‌ی فاطمه روژان

فاطمه روژان
فاطمه روژان هستم نویسنده بخش لوازم خانگی (ماشین ظرفشویی - ماشین لباسشویی - یخچال) سایت ظرف پلاس. به صورت تخصصی بهترین محصولات خانگی ایرانی و خارجی را به شما عزیزان معرفی خواهم کرد. اگر سوالی داشتید در نظرات سایت بپرسید تا من در سریع ترین زمان ممکن جواب بدم.

همچنین ببینید

بهترین ماشین لباسشویی جی پلاس

بهترین ماشین لباسشویی جی پلاس در سال 1402

ماشین لباسشویی جی پلاس یکی از بهترین لباسشویی های موجود در ایران می باشد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *