آموزش چند راهکار آسان برای تمیز کردن مایکروویو

یکی از وسایل پرکاربرد و ضروری در آشپزخانه ها مایکروویو است که این روزها درصد زیادی از مردم از آن استفاده می کنند. استفاده از مایکروویو بسیار راحت است و افراد می توانند از آن به صورت روزانه و برای پخت انواع غذاها از آن استفاده کنند. به همین دلیل تمیز کردن مایکروویو دغدغه بسیاری از افراد است. در این مقاله چند راهکار برای تمیز کردن مایکروویو به شما آموزش می دهیم.

در حالی که پخت سریع یکی از مزایای مایکروویو است، تمام استفاده از دستگاه دارای اشکالاتی است. یک ایراد قابل توجه این است که هر چه استفاده بیشتر از آن شود، مایکروویو کثیف تر می شود. البته خبر خوب این است که راه های ساده ای برای تمیز کردن مایکروویو وجود دارد.

در ظرف پلاس چند روش ساده را برای شما شرح می دهیم که به شما این امکان را می دهد تا به راحتی مایکروویو خود را تمیز کنید.

آموزش چند راهکار آسان برای تمیز کردن مایکروویو

تمیز کردن فضای داخلی مایکروویو با لیمو

قبل از نصف کردن لیمو، آن را فشار دهید تا نرم شود. سپس حدود یک فنجان آب را در یک کاسه یا فنجان بریزید. تا جایی که می توانید آب لیمو را بگیرید ، سپس نصف لیمو را در یک لیوان آب بریزید. سپس ظرفی که حاوی آبلیمو و آب است را درون مایکروویو بگذارید و به مدت 5 تا 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید. قبل از اینکه ظرف آب را از دستگاه خارج کنید، بگذارید پنج دقیقه بماند. میز گردان را بردارید، آن را با یک پارچه ظرفشویی پاک کنید و سپس سایر سطوح داخلی مایکروویو خود را با یک پارچه پاک کنید. پس از اتمام تمیز کردن دستگاه، صفحه گردان را دوباره داخل آن قرار دهید.

چند روش آسان برای تمیز کردن درب مایکروویو

شما می‌خواهید مطمئن شوید که نمای بیرونی مایکروویو شما خوب به نظر می‌رسد، زیرا وقتی مهمان‌ها در آنجا حضور دارند، ممکن است آن را ببینند. تمیز نگه داشتن درب به ظاهر دستگاه کمک می کند تا ظاهر دستگاه جدید باشد. یک راه آسان برای تمیز کردن در – از جمله لبه ها، هر دو طرف و درزگیر – استفاده از اسفنجی است که با آب مرطوب شده و در مقداری جوش شیرین آغشته شده است. اگر شیشه روی در چرب است، می توانید از مخلوط 50/50 آب و سرکه آن را بشویید و سپس آن را خشک کنید. در صورتی که چربی سنگینی جمع شده باشد، به چیزی قدرتمندتر نیاز خواهید داشت . جهت انجام کار می توانید از یک پاک کننده چربی برش استفاده کنید ، همچنین می توانید با مخلوطی از آب و صابون ظرفشویی بچسبانید. از هر محلولی که استفاده می‌کنید، آن را با پارچه یا اسفنج بمالید تا وارد سوراخ‌های هوا نشود. از استفاده از پاک کننده روی کنترل های الکترونیکی خودداری کنید تا آسیبی به آن ها وارد نشود.

آموزش چند راهکار آسان برای تمیز کردن مایکروویو

چگونه بوی بد مایکروویو رو برطرف کنیم؟

صرف نظر از اینکه چقدر مایکروویو خود را تمیز نگه می‌دارید، برخی از غذاها ممکن است در هنگام تهیه آن‌ها در دستگاه بو به جا بگذارند، یا در صورتی که درون دستگاه را مرتباً تمیز نکنید، ممکن است بوی سوختگی داخل دستگاه به مشام برسد. در هر صورت، راه حل ساده ای برای خلاص شدن از بوی مایکروویو وجود دارد.

بوهای سبک

برای داشتن بوی ملایم، مانند عطر غذاهای تند، مایکروویو را با باز گذاشتن درب هوا به بیرون هوا دهید. یا می توانید یک کاسه جوش شیرین را داخل دستگاه قرار دهید و در را ببندید. جوش شیرین بوهای ناشی از دستگاه را جذب می کند.

بوهای قوی

برای بوهای قوی تر، مانند ذرت بو داده سوخته، باید باقیمانده آن را تمیز کنید. سپس، یک ژل جاذب بو را داخل مایکروویو قرار دهید و آن را تا زمانی که دوباره دستگاه را روشن کنید، بگذارید.

 

درباره‌ی فاطمه روژان

فاطمه روژان
فاطمه روژان هستم نویسنده بخش لوازم خانگی (ماشین ظرفشویی - ماشین لباسشویی - یخچال) سایت ظرف پلاس. به صورت تخصصی بهترین محصولات خانگی ایرانی و خارجی را به شما عزیزان معرفی خواهم کرد. اگر سوالی داشتید در نظرات سایت بپرسید تا من در سریع ترین زمان ممکن جواب بدم.

همچنین ببینید

بهترین ماشین لباسشویی ایکس ویژن

بهترین ماشین لباسشویی ایکس ویژن در سال 1402

یکی از دغدغه های خریداران ماشین لباسشویی ایکس ویژن، انتخاب بهترین ماشین لباسشویی ایکس ویژن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *